Wytłumacz jak rozumiesz słowa: "Kto nie dotknął ziemi ni raz, Ten nigdy nie może być w niebie" albo "Bo kto nie był ni razu człowiekiem, Temu człowiek nie pomoże"
z góry thx
Jakbby to coś pomogło to są to cytaty z Dziadów Część II

2

Odpowiedzi

2009-12-17T20:03:07+01:00
Każdy kto nie poczuł prawdziwego życia nie może być zbawiony.
Przerabiałam to na polskim. :D
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T20:06:18+01:00
"Kto nie dotknął ziemi ni raz, Ten nigdy nie może być w niebie"-chodzi o to, że człowiek dzięki błędom, porażkom, niepowodzeniom staje się silniejszy, odnajduje uczucia współczucia, chęci pomocy. Doświadczył bólu, więc podchodzi lepiej do życia, ceni je, szanuje itd. Człowiek, który przez życie przeszedł łatwo i bez wysiłku jest pusty, pozbawiony mądrości, niekiedy uczuć. Nie zasłużył na nagrodę w postaci Nieba.

"Bo kto nie był ni razu człowiekiem, Temu człowiek nie pomoże"- ten kto nie zachowywał się jak człowiek, był okrutny wobec innych, nie szanował ich,nie był dla nich "bratem" nikt inny mu nie pomoże, jesli bedzie potrzebował wsparcia i pomocy nie otrzyma jej, gdyż sam jej nie okazywał
3 5 3