Odpowiedzi

2009-09-13T12:44:34+02:00
56/350 = 16/100=0,16
66/528 = ⅛ = 0,125
147/210 = 7/10 = 0,7
75 1 75
2009-09-13T12:51:56+02:00
56/350 = 16/100=0,16
66/528 = 1/8= 0,125
147/210 = 7/10 = 0,7
78 1 78
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T12:59:55+02:00
Uzasadnij że każda z liczb ma rozwinięcie dziesiętne skończone
56/350 66/528 147/210 to ułamki zwykłe
Rozwinięcie jest dziesiętne skończone, gdy :
po pierwsze: ułamek jest nieskracalny
po drugie: w rozkładzie mianownika na czynniki pierwsz są tylko 2 lub 5

Np. ułamek 56/350 jest skracalny i trzeba go najpierw skrócić i dopiero rozkładać mianownik, czyli
56/350=28/175=4/25 i teraz dopiero rozkładamy 25=5×5 czyli skończone. Można spr. 56/350=0,16 , 4/25=0,16

66/528=33/264=11/88=1/8 8=2×2×2 jest skończone

147/210=49/70=7/10 10=2×5 jest skończone
111 2 111