Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T20:15:02+01:00
" Potop" szwedzki
Szwedzi w pierwszej połowie XVII wieku opanowali znaczną część Morza Bałtyckiego. Polska była osłabiona,(Szlachta nie chciała walczyć) a Szwedzi szybko "zalali" jej znaczna część. W krótkim czasie dowodzącemu niewielkimi siłami polskimi Stefanowi Czarnieckiemu udało się zorganizować regularną armię.
2 4 2
2009-12-17T20:22:55+01:00
Potop szwedzki to masowy najazd na Polskę w 1665 roku w czasie II Wojny Północnej, która odbyła się w latach 1665-1660. Wojnę zakończył pokój w Oliwie. Ostatecznie zwyciężyli Polacy, odpierając atak. Polska poniosła ogromne straty w ludziach jak i w całym państwie
2 4 2