Hej wam :) Miałabym prośbę byłabym wdzięczna gdyby ktoś ze chciał mi pomóc w 3 zadania z matmy.Mam małe z tym problemy mam nadzieję, że ktoś mi pomoże z góry dziękkuję :) Odpowiedź do zadań proszę albo tu, albo na e-mail [email protected] bądź na gg 2027211.W załączniku 2 rysunki do zad 1 i 2 :)



1.Punkty A,B,C,D należą do 1 prostej i są położone jak na rysunku po niżej , wiedząc , że dł. |AD| =12cm, |AC|=6cm, |DB|=8cm.Oblicz dł.odcinków |AB|, |BC|, |CD|.

2. Wiedząc , że miara kąta |<) AOC|= 115^ i miara |<)DOB+|=140^ , oblicz :

|<)AOB|=?
|<)BOC|=?
|<)COD|=?

Mała legenda:
( ^ - stopni)
(<) - kąt alfa)

3.Różnica miar 2 kątów przyległych wynosi 21^.Wyznacz miarę tych kątów.

2

Odpowiedzi

2009-09-13T13:28:47+02:00
1.
AB = 12cm - 8cm = 4cm
CD = 12cm - 6cm = 6cm
BC = 12cm - (4cm + 6cm) = 12cm - 10cm = 2cm

2.
AOB = 180^ - 140^ = 40^
BOC = 115^ - 40^ = 75^
COD = 140^ - 75^ = 65^

3.
kąt alfa + kąt beta = 180^
kąt alfa = kąt beta + 21^
kąt beta + 21^ + kąt beta = 180^
2 kąty beta = 180^ - 21^
2 kąty beta = 159^ : 2
kąt beta = 79,5^
kąt alfa = 79,5^ + 21^ = 100,5^
sprawdzenie: 100,5^ - 79,5^ = 21^
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T13:33:09+02:00
Zauważ, że odcinek AD składa się z AC+CD teraz wstawiasz liczby i masz
12=6+CD
CD=6, podobnie:AD=AB+BD
12=AB+8
AB=4
oraz: AC=AB+BC
6=4+BC
BC=2
2. Korzystasz ztego że są tu trzy kąty (przyległe parami) które w sumie muszą dać 180^
czyli 180^=<)AOC +<)COD
180^=115^ +<)COD
<)COD=180^-115^
<)COD=65^
<)BOD=<)BOC+<)COD
140^=<)BOC+65^
<)BOC=140^-65^
<)BOC=75^
180^=<)AOB+75^+65^
180^=<)AOB+140^
<)AOB=180^-140^
<)AOB=40^
|<)AOB|=40^
|<)BOC|=75^
|<)COD|=65^
3.Różnica miar 2 kątów przyległych wynosi 21^.Wyznacz miarę tych kątów
kąty przyległe dają w sumie 180^
α+β=180^
α=β+21^ β+21^+β=180^
2β=180^-21^
2β=159^
β=79,5^
a zatem α=180^-79,5^=100,5^
5 4 5