Zadanie1
oblicz drogę jaką przebyło ciało w ciagu t=3/20 godziny poruszające sie ruchem jednostajnie prostoliniowym jeżeli drogę s=480m przebyło w czasie 4 minut. wyznacz szybkosc ciała.





zadanie2
zamien jednostki
72km/h..... m/s
30m/s.......... km/h

2

Odpowiedzi

2009-12-17T20:09:38+01:00
3/20h=6min

w ciągu 4 min 480m
w ciągu 6 min x
x=6 × 480 ÷4
x=720m

v=7,2km/h

72km/h= 20m/s
30m/s=108km/h
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T20:11:45+01:00
Zadanie 1

V=s/t
V=480m/240s=2m/s

droga w czasie t2=3/20h=9min=540s

S=540sx2m/s=1080m

72km/h = 72 x 1000m / 3600s =20m/s
30m/s = 30 x 0,001km x 1/3600 h = 108km/h