1.W trójkącie prostokątnym przeciwprostakątna ma 34 cm a jedna z przyprostokątnych ma 16 cm.Oblicz długość drugiej przyprostokątnej .

2. Przeciwprostokątnyca trójkąta prostokątnego ma 10 cm a jedna z przyprostąktnych 2 pierwiastki z 10 cm.Oblicz pole tego trójkąta.

Proszę o pomoc !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T20:18:25+01:00
1.
a²+b²=c²
a²+16²=34²
a²+256=1156
a²=1156-256
a²=900
a=30 (odp)

2.
a²+(2√10)²=10²
a²+40=100
a²=60
a=2√15

P=2√10 * 2√15 / 2
1 5 1
2009-12-17T20:18:36+01:00
Zad.1]z pitagorasa:34²=16²+b²
b-szukana przyprostokątna
b²=1156-256
b=√900
b=30cm
zad.2]druga przyprostokatna=b
z pitagorasa:b²=10²-(2√10)²
b²=100-40
b=√60
b=2√15
p=½×2√15×2√10
p=2√150
p=10√6cm²
1 5 1