Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T13:36:12+02:00
1/1*2+1/2*3+1/3*4+1/4*5+1/5*6+1/6*7+1/7*8+1/8*9+1/9*10=

=1/2 + 1/6 + 1/12 + 1/20 + 1/30 + 1/42 + 1/56 + 1/72 + 1/90=

Musisz teraz znaleźć wspólny mianownik, aby to wszystko dodać:

zróbmy na razie to tak parami, żeby ładniej wyszło:

= 30/60 + 10/60 + 5/60 + 3/60 + 2/60 + 4/168 + 3/168 + 5/360 + 4/360 =

= 50/60 + 7/168 + 9/360=

teraz trochę poskracajmy:

= 5/6 + 1/24 + 1/40 =

Znów szukamy wspólnego mianownika:

= 20/24 + 1/24 +1/40 = 21/24 + 1/40 = 7/8 + 1/40=

... i znów wspólny mianownik, z tym, że teraz otrzymamy wynik;)

= 105/120 + 3/120 = 108/120 = 9/10 = 0,9 :D

Pozdrawiam,
matteushq;)
1 4 1
  • Użytkownik Zadane
2009-09-13T14:50:53+02:00
1/2 + 1/6 + 1/12 + 1/20 + 1/30 + 1/42 + 1/56 + 1/72 + 1/90= 30/60 + 10/60 + 5/60 + 3/60 + 2/60 + 4/168 + 3/168 + 5/360 + 4/360 =50/60 + 7/168 + 9/360= 5/6 + 1/24 + 1/40 = 105/120 + 3/120 = 108/120 = 9/10 = 0,9