Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T20:21:42+01:00
Asceza (z greckiego "askesis" - ćwiczenie), całość zabiegów fizycznych i duchowych służących samodoskonaleniu się człowieka.

Polega z jednej strony na minimalizacji lub eliminacji własnych potrzeb życiowych, m.in. poprzez post, umartwienia, wstrzemięźliwość seksualną, zachowywanie milczenia itp. (tzw. asceza negatywna), z drugiej zaś na medytacjach, rozmyślaniach, modlitwie, lekturze św. tekstów, np. recytacji mantr, a także - zwł. w tradycji wschodniej - specjalnych ćwiczeniach fizycznych, jak joga (tzw. asceza pozytywna).



Architektura sakralna: klasztor, kościół, świątynia.



mnich - chyba chodzi o zakonnika
bo jest duzo znaczeń tego wyrazu




Zdania;

Ostatnio bardzo mnie zaciekawiły wszelakie Architektury sakralne .
Muszę się poddać ascezie.
Przedwczoraj , gdy szłam z Magdą widzialam mnicha.



7 4 7
2009-12-17T20:27:32+01:00
Asceza - to skrajne wyrzekanie się i ograniczanie przyjemności, skrajna wstrzemięźliwość, zazwyczaj z pobudek religijnych. Oznacza dobrowolne ograniczanie potrzeb życiowych do absolutnego minimum i poddawanie się surowej dyscyplinie wewnętrznej w celu osiągnięcia czystości i doskonałości duchowej.

Architektura sakralna - (kościół, synagoga, kaplica)

Mnich - ................nie wiem o jakiego mnicha ci chodzi


Wczoraj moją babcię napadła asceza.
Architektura sakralna była stosowana w budowie kościołów.
Mnich, który się modlił miał żółtą szatę.
4 5 4