8
W wiadrze jest solanka dziesięcioprocentowa, a w beczce-dwuprocentowa. Gdybyśmy przelali połowę zawartości wiadra do beczki, to otrzymalibyśmy 40 kg trzyprocentowej solanki. Ile solanki jest w wiadrze, a ile w beczce ?

9
Solankę dziesięcioprocentową zmieszano z solanką dwuprocentową i otrzymano 60 kg roztworu. Gdyby solanki dziesięcioprocentowej wzięto o 20% więcej, a dwuprocentowej o 20% mniej, to otrzymano by solankę ośmioprocentową. Jakie jest stężenie otrzymanej solanki ?

2

Odpowiedzi

2009-12-18T17:05:53+01:00
8.
10x + 80 - 2x = 120
8x=40
x= 5
Odp: W wiadrze 5 kg w beczce 55 kg
9. coś mi nie wychodzi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T17:54:43+01:00
8.
x-ilość dziesięcioprocentowej solanki w wiadrze
y-ilość dwuprocentowej solanki w beczce
0,5x-solanka przelana z wiadra do beczki

{0,5x+y=40
{10%* 0,5x+2%*y=3%*40

{0,5x+y=40
{0,1* 0,5x+0,02*y=0,03*40

{0,5x+y=40
{0,05x+0,02y=1,2 |*(-10)

{0,5x+y=40
{-0,5x-0,2y=-12

0,8y=28 |:0,8
y=35
0,5x=40-y
0,5x=40-35
0,5x=5

{x=10
{y=35

spr.
{0,5*10+35=40
{10%* 0,5*10+2%*35=3%*40

{5+35=40
{0,5+0,7=1,2

Odp.W beczce jest 35kg solanki, a w wiadrze 5kg.

9.
x-ilość dziesięcioprocentowej solanki
y-ilość dwuprocentowej solanki

{x+y=60
{10%*1,2x+2%*0,8y=8%(1,2x+0,8y)

{x+y=60
{0,1*1,2x+0,02*0,8y=0,08(1,2x+0,8y)

{x+y=60
{0,12x+0,016y=0,096x+0,064y

{x+y=60
{0,12x-0,096x=0,064y-0,016y

x=2y
2y+y=60
3y=60
y=20
x=2*20

{y=20
{x=40

z-stężenie otrzymanej solanki

0,1x+0,02y=60z
0,1*40+0,02*20=60
4+0,04=60z |:60
z=0,07(3)=7+1/3%

Odp.Stężenie otrzymanje solanki wynosi 7+1/3%[siedem i jedna trzecia procenta].