Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T20:30:44+01:00
Z.22.
a) Jeżeli kąt przy wierzchołku B jest prostokątny, to gdy podstawa będzie odcinek AB=5 to wysokością będzie odcinek BC=6. Sprawdźmy czy sie zgadza
P=½*h*a
P=½*6*5=15
Pole wynosi 12cm², czyli kąt przy wierzchołku B nie jest prostokątny.
b) Trzeba podstawić odpowiednio wysokości do każdego boku.
P=½*h*a
P=½*2*5
P=5 Wysokość spuszczona na bok AB nie będzie miała 2 cm
P=½*2*6
P=6 Wysokość spuszczona na bok BC nie będzie miała 2 cm
c)podobnie
P=½*h*a
P=½*4,8*5
P=12 Wysokość spuszczona na bok AB będzie miała 4,8 cm
P=½*h*a
P=½*4,8*6
P=14,4 Wysokość spuszczona na bok AB nie będzie miała 4,8 cm

Z.23.
tam nic na dole nie ma? czy tylko jest za rysowany ten trójkąt?
2009-12-17T20:39:51+01:00
17:
a)
Pole trójkąta=½*a*h
Pt=½*4*2
Pt=4
b)
Pt=½*3*2
Pt=3
c)
Pt=½*3*4
Pt=6