Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T20:35:22+01:00
1)
Vp=10m/s
g~10N/kg

h=?
h=Vp*t - (gt^2)/2
t=Vp/g
t=10/10=1s
h=10*1 - (10*1)/2
h=10 - 5
h=5m

2)
h=10m
g~10N/kg
Vk=?

Ek=Ep
(m*Vk^2)/2=mgh
Vk^2 = 2gh
Vk = 2gh^(1/2)
Vk = 2*10*10^(1/2)
Vk = 200^(1/2)
Vk~14m/s

2009-12-17T20:35:48+01:00
Z zasady zachowania energii
Energia potencja= energi kinetycznej

1) mgh=mv²/2

h=v²/2g
h=5m

2)mgh=mv²/2
v=√2hg
v=√200≈14,14m/s

Do obliczen g=10m/s²