Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13 500 zł. Płaszcz był o 180 zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki. Zapisz wszystkie obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T20:35:30+01:00
X-cena płaszcza
y-cena kurtki
12x + 15y = 13500
x = y + 180

12y + 15y + 2160 = 13500
x = y + 180

27y = 11340
x = y + 180

y = 420
x = 600

Płaszcz 600 zł, a kurtka 420 zł.
2009-12-17T20:41:23+01:00
X - cena kurtki
x + 180 zł - cena płaszcza

15x+12(x+180)=13500
15x+12x+2160=13500
27x=13500-2160
27x=11340/:27
x = 420 zł - cena kurtki
420 zł + 180 zł = 600 zł - cena płaszcza