Z miejscowości A i B odległych o 20 km, wyruszają równocześnie z prędkością 20 km/h dwaj rowerzyści. W chwili startu z koła rowerzysty wyruszającego z miejscowości A odlatuje w kierunku drugiego rowerzysty mucha i leci z prędkością 15 km/h do momentu spotkania, po czym zawraca i leci w kierunku pierwszego rowerzysty. Mucha krąży pomiędzy rowerzystami do momentu kiedy zostanie zgnieciona pomiędzy kołami dwóch rowerów kiedy się spotkają. Jaką odległość pokonała mucha?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T16:35:20+01:00
O ile uda się dwóm rowerzystom zgnieść tą muchę to ona pokona odległość 7,5 km, ponieważ punkty A i B są odległe o 20 km, to rowerzyści pokonają 10 km, czyli połowę. Tak samo jest z muchą - połowa.
1 1 1
2009-12-19T18:07:15+01:00
Pokona odległość 7.5 km, punkty A i B są odległe o 20 kilometrów a rowerzyści pokonali 10 km (połowę)
2 3 2