Odpowiedzi

2009-12-17T21:13:17+01:00
Starorytność od 4000r. p.n.e do 476 r.ne
średniowiecze od 476r. ne do 1492r. ne
noworzytność od 1492r. ne do 1914r. ne
współczesnośc od 1914r.ne i panuje do dziś
4000r.pne wynalezienie pisma
476r.ne upadek cesarstwa rzymskiego
1492r.ne odkrycie ameryki
1914r.ne wybuch 1 wojny światowej
6 4 6
  • Asha
  • Rozwiązujący
2009-12-17T21:18:11+01:00
Starożytność -
235 ne - początek Wielkiego Kryzysu w Cesarstwie - rzadko bo rzadko, ale można znależć i taką datę;
314 ne - edykt Konstantyna;
378 ne - bitwa pod Adrianopolem, też się proponuje, rzadko, ale jednak;
393 ne - zgaszenie znicza olimpijskiego (propozycja prof. Krawczuka);
395 ne - podział Cesarstwa na dwa państwa;
451 ne - bitwa na Polach Katalaunijskich (raz chyba obiła mi się o uszy taka propozycja);
476 ne - upadek Cesarstwa Zachodniego;

Koniec Średniowiecza:
1455 - pierwsza książka drukowana (i twierdzę z całą stanowczością, że to był koniec średniowiecza);
1492 - odkrycie ameryki
1517 - wystapienie Lutra
dla Polski: 1543 - wydanie O obrotach... Kopernika.

starożytność od 4000r. p.n.e do 476 r.ne
średniowiecze od 476r. ne do 1492r. ne
nowożytność od 1492r. ne do 1914r. ne
współczesność od 1914r.ne i panuje do dziś
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T21:22:42+01:00
Prehistoria
*paleolit (stary kamień, epoka kamienia łupanego)
*mezolit
*neolit (młody kamień, epoka kamienia gładzonego)
*epoka brązu
*epoka żelaza

Starożytność
literackie okresy:
*VIII wiek p.n.e. - epoka epiki
*VII-VI wiek p.n.e. - wiek liryki
*V wiek p.n.e. - epoka dramatu
*IV wiek p.n.e. - okres filozofów
*III wiek p.n.e. - wiek epigramatu
Kulturowe okresy:
*sztuka minojska
*sztuka mykeńska
*okres klasyczny
*okres archaiczny

Średniowiecze
*wczesne średniowiecze(V-X)
*dojrzałe średniowiecze(X-XIII) ·styl romański ·styl gotycki *późne średniowiecze(XIV-XV)

Nowożytność
Czasy najnowsze
5 3 5