Odpowiedzi

2009-12-17T21:30:23+01:00
Pan Kowalski założył lokatę oprocentowaną w skali roku 7%. Jeśli po roku otrzymał z banku 13375 zł, to jaką kwotę ulokował?

Kp-kwota poczatkowa
p=7%
107%Kp=13375
1,07Kp=13375
Kp=13375 zł:1,07
Kp=12500 zł

złożył do banku 12500zł
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T21:30:41+01:00
13375 zł - 107%
x zł - 100%

x= (13375*100): 107
x=1337500:107
x= 12 500 zł
Odp. Pan Kowalski ulokował w banku 12 500 zł.
4 5 4