A) jeden litr cukru waży 1.59 Kg .
Oszacuj ,czy 19,8 litra cukru jest cięższe od chłopca ważącego 32 kg.



b) Jedna tona złota ma objętość 0,052 m³ . oszacuj , czy 4,12 tony
złota
zmieści się w skrzynce o wymiarach 1m x 0,5m x 0,4m.


c)Przeciętna cegła ma objętość 1,95 dm³ . Oszacuj ,czy 250 cegieł
wystarczy na zbudowanie słupka
o wymiarach 20dm x 5dm x 4dm.

3

Odpowiedzi

2009-09-13T14:24:37+02:00
Zadanie 1
19,8 * 1,59kg = 31,482kg

Odp : Chłopiec jest cięższy od 19,8l cukru.


zadanie 2
0,052m³ * 4,12 = 0,21424m³
Vp = 1m * 0,5m * 0,4m = 0,2m³

Odp : W tej skrzynce nie zmieszczą się 4,12 tony złota.

Zadanie 3
1,95dm³ *250 = 487,5dm³
Vs = 20dm*5dm*4dm = 400dm³

Odp : 250 cegieł wystarczy na zbudowanie tego słupka.

Mam nadzieję, że pomogłam :)
3 3 3
2009-09-13T14:29:02+02:00

a) 1l-1,59kg
19,8l-x
x= 1,59 * 19,8
x= 31,482

Z tego wynika, ze 19,8l cukru nie jest ciezsze od chlopca.

b) 1t - 0,052m3
4,12t - x
x= 4,12*0,052
x= 0,21424
a skrzynka o wymiarach 1m* 0,5m * 0,4 to sie rowna 0,2 m3
z tego wynika ze sie nie zmiesci.

c)1cegla - 1,95dm3
250 cegiel - x
x= 1,95*250
x= 487,5

a slupek o tych wymiarach to 20dm*5dm*4dm = 400dm3

czyli 487,5-400= 87,5 czyli nie starczy na zbudowanie tego slupka
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T14:32:12+02:00
1.
19,8 * 1,59kg = 31,482kg
32kg>31,482kg
Odp. Chłopiec jest cięższy od 19,8l cukru.


2.
0,052m³ * 4,12 = 0,21424m³
V=a*b*h
V= 1m * 0,5m * 0,4m = 0,2m³
0,21424m³>0,2m³
Odp. W tej skrzynce nie zmieszczą się 4,12 tony złota.

3.
1,95dm³ *250 = 487,5dm³
Vs = 20dm*5dm*4dm = 400dm³
487,5dm³>400dm³
Odp.Wystarczy cegieł na zbudowanie tego słupka.
2 3 2