Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T21:52:15+01:00
Dwa czynniki...hmm

Zasadniczo to jest tak ze intensywnosc oddychania komorkowego zalezy od zapotrzebowan komorki na energie. Jesli komorka jest komorka dla ktorej to zapotrzebowanie jest wysokie np komorki miesnia, czy komorki gruczolow, badz komorki ktore sie proliferuja to oddychanie komorkowe bedzie wzmozone aby dostarczyc potrzebnej energii. Jest jeszcze drugi czynnik ktory wplywa na intensywnosc oddychania komorkowego, czyli dostepnosc pokarmu i tlenu. Jeśli komorce nie dostarczymy wystarczajacych ilosci tlenu i pokarmu to intensywnosc oddychania komorkowego spadnie.
2009-12-17T23:12:12+01:00
Intensywność oddychania komórkowego zależy od:
*limfa
*płyny ustrojowe zawierające komórki
Służą do transportu substancji odżywczych, tleni i dwutlenku węgla, produktów przemiany materii, hormonów, enzymów, ciepła nazywana jest tkanką transportową
źródło: "Anatomia i fizjologia zwierząt domowych" K. Loeffler