Spośród podanych słów podkreśl te, które pochodzą z języka greckiego. Wyjaśnij znaczenie trzech wybranych słów.

mumia, demokracja, strategia, gimnazjum, liceum, szkoła podstawowa, przedszkole, olimpiada, maratończyk, oligarcha, metropolia, kolonizacja, delta, polityka, piramida, muza.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T22:49:16+01:00
Demokracja, strategia, gimnazjum, olimpiada, matatończyk, kolonizacja, delta, polityka, muza, oligarchia.

Maratończyk- Od miasta maraton pod którym została stoczona bitwa. Po niespodziewanej wygranej Aten posłaniec biegnący z pola bitwy do Aten przebiegł 42,195 km. Dotarł do Aten, obwieścił o zwycięstwie Armii po czym zmarł.

Demokracja (gr. δημοκρατία demokratia "rządy ludu", od wyrazów δῆμος demos "lud" + κρατέω krateo "rządzę")– ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli, stanowiona przy poszanowaniu praw mniejszości.

Olimpiada- panhelleńskie igrzyska na cześć boga Zeusa. Odbywały się w Olimpii (stąd nazwa igrzysk), mieście na Półwyspie Peloponeskim, co cztery lata.
12 4 12
2009-12-17T22:53:14+01:00
Demokracja - demos - lud krateo - rządzić - ustrój poityczny polis atenskiego pożniej calej grecji i innych krajów
gimnazjum - gimnazjon y - w grecji były to mejsca w których dbano o cialo i kulture fizyczną
liceum - lykejon - szkoła filozoficzna w starożytnj grecji obecnie szkoła średnia
olompiada
maratończyk
kolonizacja
delta
muza
oligarcha
polityka
metropolia
3 3 3