Odpowiedzi

2009-12-17T21:55:22+01:00
(a+b) /2 =15
a+b=30 => a=30-b
[(a-2) + (b/2)] /2 = 10
(30-b-2) + (b/2) = 20
28 - b + (b/2) = 20
-1/2 b = -8
b = 16
a= 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T21:57:53+01:00
Z danych zadania otrzymujemy układ równań:
{(a+b):2=15
{(a-2+b:2):2=10

Rozwiązanie:
{a+b=30
{a-2+b:2=20

{a+b=30
{a+b:2=22 /*2

{a+b=30
{2a+b=44

Odejmuję II równaie od I i otrzymuję:
a=14
Podstawiam do a+b=30 i otrzymuje, że b=16.