Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T22:17:13+01:00
Konstrukcyjne wyznaczenie długości pierwiastek z 2 otrzymamy rysując kwadrat o boku 1, a długość jego przekątnej to poszukiwany pierwiastek z dwóch.
1 1 1
2009-12-17T22:18:59+01:00
Ten dowolny odcinek 'A' traktujesz jako bazę do zbudowania kwadratu o bokach z tego odcinka. W tym kwadracie przekątna to jest 'A' * pierwiastek z 2. Tą przekątną przedłużasz o odcinek 'A' . Potem tradycyjnie koniec "A" i koniec "A"+ przekątna. Ekierka i linijka przenosisz równolegle na początkowy odcinek. Punkt łączenie przekątnej i jej przedłożenie przeniesiony na początkowy odcinek daje podział o który ci chodziło
1 3 1