Wyjaśnij sens podanych sentencji :
1) Jaką miarą mierzycie taką wam odmierzą.
2) Niebo i ziemia przeminą, ale moje słowa nie przeminą.
3) Dlaczego widzisz pyłek w oku brata, a nie dostrzegasz belki w swoim oku?
4) Złe drzewo złe owoce rodzi.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T14:46:12+02:00
1) Jaką miarą mierzycie taką wam odmierzą.
Wg Słownika Języka Polskiego: "Mierzyć kogoś, coś jakąś miarą, miarką" to «oceniać kogoś lub coś w jakiś sposób», czyli sedno tej sentencji tkwi w tym, żeby pamiętać, że oceniając kogoś powinniśmy być sprawiedliwi w swoim osądzie, ponieważ będziemy tak odbierani przez innych, jak sami ich oceniamy.

2) Niebo i ziemia przeminą, ale moje słowa nie przeminą.
Wyrażenie "niebo" nie odnosi się tutaj do obiecanego nam stanu wiecznej szczęśliwości. "Niebo i ziemia" w tym wypadku oznacza całość świata stworzonego przez Boga. Ten materialny wszechświat przeminie, zniknie... bynajmniej w formie takiej, w jakiej my go znamy. Bóg z kolei zawsze był, jest i będzie.

3) Dlaczego widzisz pyłek w oku brata, a nie dostrzegasz belki w swoim oku?
Często dzieje się tak, że dostrzegamy błędy innych, jednocześnie nie zauważając, że sami robimy coś niejednokrotnie o wiele gorszego. Wytykamy innym, że robią coś źle, a wobec siebie jesteśmy bezkrytyczni.

4) Złe drzewo złe owoce rodzi.
Hmmm... i tu mam problem. Być może chodzi o to, że wyrządzone komuś zło zawsze do nas wraca! Zło rodzi zło (zdanie analogiczne do popularnego ostatnio stwierdzenia: "Agresja rodzi agresję"). Także nie czyń drugiemu, co Tobie nie miłe... ;)

Te cytaty pochodzą z przypowieści, które pisane są w sposób symboliczny, a w symbolach to ja się za bardzo nie odnajduję, ale starałam się pomóc ;)
1 5 1
2009-09-13T14:49:46+02:00
1.Tak jak będziesz oceniał innych, tak i ciebie też będą oceniać.
2.Nigdy nie odwołam tego co powiedziałem.
3.Czemu widzisz gdy ktoś robi coś źle, a nie dostrzegasz własnych błędów?
4.Gdy ktoś jest złym człowiekiem się od niego tego nauczyć, mogą zacząć go naśladować.