BARDZO WAŻNE!
krótkie odpowiedzi! ; )

na podstawie zamieszczonych niżej opisów rozpoznaj i wpisz nazwy części galaktyki spiralnej
a) duże skupisko materii, które tworzy tzw.centralną wypłukośc galaktyczną .
b) skupisko materii o charakterystycznym ułożeniu w kształcie spiralnej zakrzywionych ramion.
________
Uzupełnij tabele wpisując ich współrzędne geograficzne szeregując miasta według długości trwania dnia latem, od najdłuższego do najkrótszego.
+ szerokość geo i długość!
Sanok
Kołobrzeg
Radom
Gniezno
_______________
podanym niżej strefom przyporządkuj południk na podstawie którego zostały one wyznaczone
a) czas uniwersalny
b)czas wschodnioeuropejski
c)czas środkowoeuropejski
d)czas moskiewski

1)45*E
2)0*
3)30*E
4)60*E
5)15*E
_________
W Warszawie jest godzina 13:40 czasu słonecznego . Która godzina czasu słonecznego jest w a)Nowym yorku(40*30`N,74*W)
b)Paryżu (49*N,2*E) c)Pekinie (40*N,116*E)
_________
15 maja o godzinie 18 turysta przekroczył linie zmiany daty . Która z zamieszczonych niżej powinien wpisać w swoich notatkach z rejsu statkiem, jeśli linie zmiany dat przekroczył z zachodu na wschód?
16maja ? 17 maja? 15maja? 14maja?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T22:29:17+01:00
A) jądro galaktyki
b) dysk galaktyczny
----------------------------------------------------------------------------------------------
kołobrzeg - szer. 54 N, DŁ. 15 E
GNIEZNO - SZER. 54 N, DŁ 17 E
RADOM - SZER. 51 N, DŁ 21 E
Sanok - szer. 49 N, Dł. 22 E
[JUZ SĄ POUKŁADANE]
----------------------------------------------------------------------------------------------
a) czas uniwersalny - 0
b)czas wschodnioeuropejski 60
c))czas środkowoeuropejski 15
d) czas moskiewski 30
----------------------------------------------------------------------------------------------
a) 13:40 - 5 h = 8 : 40
b) ok 13: 40 [ta sama strefa czsowa}
c) 13:40 + 8h = 21:40
---------------------------------------------------------------------------------------------
bedzie nadal 15 maja tylko że nie 18 tylko zegarek bedzie msiał pzrzesunąc np o godzine w zależności od miejsca w jakim zakończy podróż
3 2 3
2009-12-17T22:31:14+01:00
A)Jądro Galaktyki
b)http://www.iwiedza.net/download/obiektyastro.pdf