Odpowiedz na pytania
Kim był Tezeusz i co zrobił-
Jak nazywał się król Spartan który zginął pod Jerozolimą-
Czym była triera-
Co to był hoplot- tarcza
Jak grecy nazywali swój kraj-
Czym była Lakonia-
Gdzie odbywały się najstarsze Igrzyska Olimpijskie-
Co to jest Polis-
Ile królów rządziło w państwie-
Czym był ostracyzm-
Kiedy miały miejsce igrzyska olimpijskie-776rp.n.e
Czym była falanga-
Jak nazywał się najwybitniejszy rzeźbiarz Grecki-Fidiasz
Czym była Agora-
Kim był Arystoteles-
Co to był Myron-
Co to są meandry-
Wymień style w malarstwie-
Wymień 3 wynalazki Archimedesa-
Czym był związek morski -
Co to był Partenon-
O czym opowiada Odyseja-
Wymień 3 style greckie w architekturze-
Co to jest demokracja-
Na czym polega wychowanie Spartańskie-

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T22:24:24+01:00
ODPOWIEM NA TO CO WIEM.
Kim był Tezeusz i co zrobił- TEZEUSZ ZABIŁ MINOTAURA UWIĘZIONEGO W PAŁACU W KNOSSOS.
Jak nazywał się król Spartan który zginął pod Jerozolimą-
Czym była triera-
Co to był hoplot- tarcza
Jak grecy nazywali swój kraj-HELLADA
Czym była Lakonia-
Gdzie odbywały się najstarsze Igrzyska Olimpijskie- 776R. P.N.E. ATENY
Co to jest Polis-POLIS CZYLI GRECKIE MIASTO PAŃSTWO
Ile królów rządziło w państwie-
Czym był ostracyzm- SĄD SKORUPKOWY
Kiedy miały miejsce igrzyska olimpijskie-776rp.n.e
Czym była falanga-
Jak nazywał się najwybitniejszy rzeźbiarz Grecki-Fidiasz
Czym była Agora- PLAC W MIEŚCIE NA KTÓRYM ODBYWAŁY SIĘ WAŻNE OBRZĘDY
Kim był Arystoteles-
Co to był Myron-
Co to są meandry-
Wymień style
w malarstwie-
Wymień 3 wynalazki Archimedesa-
Czym był związek morski -
Co to był Partenon-
O czym opowiada Odyseja- POWROCIE ODYSEUSZA DO DOMU.
Wymień 3 style greckie w architekturze- JOŃSKI KORYNCKI I ....
Co to jest demokracja-
Na czym polega wychowanie Spartańskie- SUROWE WYCHOWANIE NA ZABÓJCÓW.
_________________________________________________________________
WYBIERZ TO JAKO NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE I JESZCZE MYŚLĘ.
3 3 3
2009-12-17T23:02:09+01:00
Kim był Tezeusz i co zrobił-syn Posejdona i Ajtry, formalnie syn Egeusza, króla Aten.Wykonał siedem prac(min.zabicie Minotaura).Brał udział w wojnie z Amazonkami,poślubił ich królową.
Był uwięziony w Hadesie,skąd uwolnił go Herakles. Wg jednej wersji zmarł na wygnaniu,druga głosi,ze został zepchnięty ze skały do morza przez króla Skyros Likomedesa.
2.Jak nazywał się król Spartan który zginął pod Jerozolimą-Leonidas
3.Czym była triera-starogrecka galera z trzema rzędami wioseł
4.Co to był hoplot- tarcza
5.Jak Grecy nazywali swój kraj-Hellada
6.Czym była Lakonia-kraina historyczna na południu starożytnej Grecji.Jest największym miastem była Sparta.Uczono tam mówić i odpowiadać na pytania jak najkrócej dlatego taki styl mówienia nazywany jest lakonicznym sposobem.
7.Gdzie odbywały się najstarsze Igrzyska Olimpijskie-w Olimpii
8.Co to jest Polis-macierzyste miasto wraz z otaczającymi je wioskami.
9.Ile królów rządziło w państwie-w Grecji dwóch z dwóch różnych rodzin(ale nie napisałeś dokładnie o co chodzi)
10.Czym był ostracyzm- tajne głosowanie, podczas którego wolni obywatele typowali osoby podejrzane o dążenie do tyranii i zasługujące na wygnanie z miasta na 10 lat.
11.Kiedy miały miejsce igrzyska olimpijskie-776rp.n.e
12.Czym była falanga-zwarty oddział greckiej piechoty,złożony z hoplitów.
13.Jak nazywał się najwybitniejszy rzeźbiarz Grecki-Fidiasz
14.Czym była Agora-rynek,najważniejszy element miasta greckiego zarówno pod względem gospodarczym, politycznym, jak i urbanistycznym,zazwyczaj w kształcie czworokąta.
15.Kim był Arystoteles-jeden z trzech wielkich filozofów greckich(pozostali to Platon i Sokrates)
16.Co to był Myron-jeden z najwybitniejszych rzeźbiarzy greckich.Jego dzieła to min.:" Dyskobol" i "Atena i Marsjasz".
17.Co to są meandry-labirynty,niejasności
18.Wymień style w malarstwie-Czarnofigurowe malarstwo,czerwonofigurowe malarstwo,malowidła ścienne.
19.Wymień 3 wynalazki Archimedesa-śruba Archimedesa,przenośnik ślimakowy,
zegar wodny
20.Czym był związek morski -Ateński Związek Morski lub Symmachia Delijska - sojusz polis starożytnej Grecji kontrolowany przez Ateny.Powstał pod koniec wojen perskich około roku 478 p.n.e. głównie z państw obszaru Morza Egejskiego. Miał na celu obronę miast jońskich przed Persją. Po rozpoczęciu II wojny peloponeskiej (431–404 p.n.e.) przeciwnikiem sojuszu stała się Sparta.
21.Co to był Partenon- jeden z centralnie położonych budynków ateńskiego Akropolis. Jego budowę rozpoczęto w 447 p.n.e., a zakończono w roku 432 p.n.e..
22.O czym opowiada Odyseja-epos grecki,przypisywany Homerowi, przedstawiający dzieje bohatera wojny trojańskiej, Odyseusza, powracającego spod Troi do rodzinnej Itaki.
23.Wymień 3 style greckie w architekturze-dorycki, joński i koryncki
24.Co to jest demokracja-ateńska była formą ustroju polis ateńskiej, położonej w greckiej krainie Attyce.Podstawą demokracji ateńskiej były rządy większości. Na zgromadzeniach wszyscy obywatele płci męskiej brali udział w głosowaniu.
25. Na czym polega wychowanie Spartańskie- system wychowawczy,obowiązujący w Sparcie.Przepisy państwowe oraz obyczaje regulowały każdy szczegół życia i za każde odstępstwo wymierzały surowe kary.


3 4 3