Na prostokątnym trawniku o wymiarach 3 m x 6 m wykonano rabatę kwiatową w kształcie trapezu równoramiennego (jak na rysunku ;x ) .Jaki procent powierzchni trawnika stanowi powierzchnia rabaty?
dam dane .
Dane :
a (prostokąta) =6m
b (prostokąta) =3m
a (trapezu) =6m-(1m+1m)=4m
b (trapezu) = 6m-(1,5m+1,5m)=3m
h (wysokośc trapezu)=3m
Szukane :
chybaaa pole (trapezu) i pole (prostokąta) .
ale jak ja mam obliczyc ten procent to nie wiem ;//

P(prostokąta)=a*b
P=6*3
P=18m(kwadratowych)

P(trapezu)=1/2 * (a+b) * h
P=1/2 * (4+3) * 1
P=3,5 metra kwadratowego


proszę pomóżciee .

zbiór zadań "matematyka wokół nas gimnazjum 1" strona 63. zadanie 15 .
jest tutaj rysunek pomocniczy który jest potrzebny do zadania .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T22:21:31+01:00
Chyba trzeba 3,5 przez 18 razy 100%.
ale nie jestem pewna.
4 4 4
2009-12-17T22:21:10+01:00
P(trapezu)=1/2 * (a+b) * h
P=1/2 * (4+3) * 1

h=1? a nie 3?

P=1/2 * (4+3) * 3=10,5 m2

10,5:18*100%=58,33%
3 1 3
  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T22:22:12+01:00
3,5m:18m=0,1944444 w przybliżeniu 19,5 procent
3 5 3