Odpowiedzi

2009-12-17T22:35:59+01:00
Wrzesień 1944


Dziś zabrali Stasia . Tak wspaniały i dobroduszny człowiek , musiał iść na śmierć . Tym razem była to pewnie komora gazowa .
Mam dość tego wszystkiego , codziennie przywożą kogoś nowego.
Codziennie też kogoś zabierają . Boże , jeśli istniejesz dlaczego robisz nam taką krzywdę ?
Co myśmy zrobili ?
Jeśli to przebywanie tu ma trwać to długo , to chcę umrzeć teraz tu.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T22:46:08+01:00
14.01.1940r.
Wtorek
Zabrali nas do jakiegoś obozu. Mówią tylko po niemiecku.Nic nie rozumiem.Jest strasznie zimno.Mamy -26 stopni.Dali nam tylko cienkie ubrania.Dostajemy jeden posiłek dziennie.Moja rodzina została w Polsce.Nie wiem gdzie się znajduje.Kolejną grupe osób zabrali an egzekucje.Czuje sie strasznie.Tęsknie za rodzinną.Mój przyjaciel Edek zmarł wczoraj na silną grypę.Mam nadziej ,że te tortuty się zakończą.
15.01.1940r.
Zabrali nas do okopów i dali narzędzia.Przyjechały kolejne wozy z niewolnikami.Boje się o tamtych.Czy nas kiedyś wypuszczą.Dziś niedostaliśmy jedzenia,Robi się coraz żmniej.Każą pracowac ponad wszelkie siły.Mam odmrożone całe ciało.
18.01.1940r.
Nie pisałem nic przez trzy dni wywiezili nas gdzie indziej do pracy.
Dali nam cieplejsze ubrania.Poznałem dwóch oficerów siedzą ,razem ze mną.
Boję się ,że to już jest mój koniec.Kocham was droga Mrysiu ,całuje Tomek.Strasznie cierpiałem.
2009-12-17T22:58:03+01:00
10 wrzesień 1944
Dziś nastał nowy dzień w moim życiu. Wczoraj przywieźli mnie do obozu. Pierwszy raz budzę się w nowym otoczeniu. Wyjrzałem za okno i poczułem ogromny strach. Na ulicy leżały ciała nieboszczyków. Jeszcze rano słyszałem jakieś strzały. To pewno te pociski zabiły te osoby. Koszmar... Czuję wielką nienawiść do siebie i żołnierzy, którzy nas pilnują. Niestety nic nie mogę zrobić, jestem bezradny. I tak mnie zabiją. Boję się tego. Mam wrażenie, że uśmiercą wszystkich. Te miejsce to ziemskie piekło. Zaraz muszę wyjść z tego obskurnego pomieszczenia wymyć się. Jestem przerażony. Nigdy nie widziałem, aby ktoś wrócił z pomieszczenia z prysznicami. Boże, czy będzie dane mi życie?