Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T22:59:07+01:00
0*- równik
zad2
21marca i 23 września
h=90*-q
90*-52°25'N=37*35'
22czerwca
h=90*-q+23*27'
90-52*25'+23*27'=37*25'+23*27'=60*54'
22grudnia
h=90*-q-23*27'
90*-52*35'-23*27'=37*25'-23*27'=13*58'
2009-12-17T23:07:08+01:00
1.
o* (rownik, kat padania promieni wynosi 90*)

2.
h-kat padania promieni x-szerokosc geogr
poznan:52° 24' 24 '' N
16° 55' 25 '' E

rownonoc
h=90*-x
h=90*-52*24'
h=37*36'

przes. zimowe
h=90*-x-23*27'
h=90*-52*24'-23*27'
h=14*9'

przes. letnie
h=90*-x+23*27'
h=90*-52*24'+23*27'
h=61*03'