Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T23:13:25+01:00
√(4x^2 +20x +25) +3x+8 = 0
√(2x+5)²+3x+8=0
ze wzoru√x²=|x|
|2x+5|+3x+8=0
rozpatrzymmy 2 przypadki
1. dla 2x+5≥0 i 2x+5+3x+8=0
2x≥-5 i 5x=-13
x≥-5/2 i x=-13/5=-2 i 3/5 stad x nalezy do zb. pustego
2. dlla 2x+5<0 i -2x-5+3x+8=0
x<-5/2 i x=-3 stad x=-3
Odp. Rozwiazaniem jest x=-3
4 4 4
2009-12-17T23:23:23+01:00
Rozwiąż równanie: pierwiaastek z 4x^2 +20x +25 koniec pierwiastka +3x+8 = 0
Proszę o wytłumaczenie mistrze to na jutro

pierwiaastek z 4x^2 +20x +25 koniec pierwiastka +3x+8 = 0
( sorry, ale mam problemy z edycją symboli)

4x^2 +20x +25=(2x+5)^2 i (2x+5)^2>=0 dla każdego x
ze wzoru pierwiaastek z x^2=IxI

mamy:I2x+5I+3x+8 = 0

mamy dwie możliwości,
gdy pod pierwiastkiem jest liczba dodatnia, czyli 2x+5>=0
wtedy:2x+5+3x+8=0
5x=-13
x=-13/5, ale ta liczba nie spełnia naszego zał.

oraz gdy pod pierwiastkiem jest liczba ujemna, czyli 2x+5<0
wtedy zmieniamy znak i mamy:
-2x-5+3x+8=0
x=-3
i ta liczba spełnia nasze zał.

odp. x=-3



3 3 3