Odpowiedzi

2009-12-17T23:29:11+01:00
A)x/15 = 4/3
15*4=3x
60=3x
20=x

b) 3-2x/12 + 3/2

gdzie jest znak =?

c) 1-x/4=1+x/3
4(1+x)=3(1-x)
4+4x=3-3x
7x=-1
x=-1/7
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T23:31:40+01:00
A) x/15=4/3 |*15
x=20

b)3-2x/12 + 3/2=
3-2x/12 + 18/12= 3-2x+ 18= -2x+21

c)1-x/4=1+x/3 | * 12
12- 3x= 12+ 4x
x=24
3 3 3
2009-12-17T23:35:04+01:00
A)x/15=20/15
x=4
b)3-2x/12+3/2//*12
3-2x+18
coś tu nie gra
c)1-x/4=1=x/3//*12
3(1-x)=4(1+x)
3-3x=4+4x
-3x-4x=4-3
-7x=1//:(-7)
x=-1/7