Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T23:39:00+01:00
X-szerokość prostokąta
1,3x=długość prostokąta

2x+2*1,3x=92
4,6x=92
x=20

20 - szzerokość
1,3*20=26 - długosć
18 3 18
2009-12-17T23:41:11+01:00
Długość prostokąta jest o 30% większa od szerokości. Znajdź długości boków tego prostokąta jeśli jego obwód wynosi 92cm

x-szerokość prostokąta
x+30%x-długość prostokąta
x+30%x=x+30/100x=x+0,3x=1,3x
2x+2*1,3x=92
2x+2,6x=92
4,6x=92 /:4,6
x=20cm

1,3*20=26cm
Odp.Boki tego prostokąta to 20cm i 26cm
42 4 42
można wiedzieć spod się wzięło to 1.3??
skad*
2009-12-17T23:43:35+01:00
D l. prostokąta - a+b
a= 1,3b
b=?
obw.=92 cm.

a+b = 92cm.
92cm-a = b

a+b=92 cm
b+1,3b = 92 cm.

a+b = 92cm
2,3b = 92cm /:2,3

a+b = 92cm
b= 40

a+b = 92
b=40

a= 92 - 40
b= 40

a= 52/:2
b= 40 /:2

a= 26
b= 20
16 4 16