Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T12:07:23+01:00
40/(f+45)=50/(65+f)
50(f+45)=40(65+f)
50f+2250=2600+40f
10f=350
f=35

radzę używać nawiasów jeżeli chodzi o ułamki.
2009-12-18T12:44:13+01:00
40/f+45=50/65+f
50f+45=4065+f
Zamieniliśmy równanie z ułamkami na mnożenie, przez pomnożenie na krzyż.

50f+2250=2600+40f
10f=350
Przenieśliśmy na jedną stronę f a na drugą liczby.

Wynik
f=35
2009-12-18T13:12:20+01:00
Nie wiem czy nawiasy są w takim układzie w powyższym zadaniu

40/(f+45)=50/(65+f)
f+45=40(65+f)/50
50f+2250=2600+40f
10f=350
f=35