Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T14:59:03+01:00
2009-12-18T15:19:01+01:00
F1 = 16 Hz = 16 1/s
f2 = 20 kHz = 20000 1/s ; bo [Hz ] = [ 1/s ]
V = 340 m/s ; prędkość dźwięku w powietrzu
lamda 1 = ?
lamda 2 = ?

korzystam z wzoru na długość fali:

V = lamda / T ; ale T = 1/f

V = lambda * f

lamda = V/f

lamda 1 = 340 m/s / 16 1/s

lamda 1 = 21, 25 m

lamda 2 = 340 m/s / 20000 1/s
lamda2 = 0,017 m