Odpowiedzi

2009-12-18T14:06:19+01:00
Efekt cieplarniany jest to zjawisko podczas którego zwiększa się temperatura np Ziemi.Zjawisko spowodowane jest gazami cieplarnianymi.Te zmiany temperatury mogą prowadzić
do globalnego ocieplenia.

Pozdrawiam Turbodynomen :)
56 4 56
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T14:22:34+01:00
Efekt cieplarniany- jest to zjawisko ocieplenia atmosfery spowodowane zwiększoną ilością zanieczyszczeń, zwłaszcza wzrostem zawartości dwutlenku węgla, który przepuszcza krótkofalowe promieniowanie Słońca i pochłania długofalowe , cieplne promieniowanie powierzchni Ziemi, przeciwdziałając wyparowaniu ciepła;
podobne właściwości charakteryzują także podtlenek azotu , metan , ozon;
w śród gazów wpływających na globalne ocieplenie klimatu , udział dwutlenku węgla jest największy z uwagi na rozległość emisji :)
70 2 70
Kwaśne deszcze- opady atmosferyczne o odczynie pH mniejszym niż 5,6 czyli kwaśnym zawierają kwasy wraz z gazami.