Sprawdź, nie rozwiązując równania, która z dwóch podanych liczb jest jego rozwiązaniem.
a) -2z+4=14 -5 czy 5?
b)12x-10=-6x+8 -1czy 1?
c)2x-2=4x-2 -1czy 0?
d)-2z-12=-3z-13 0 czy -1?

Proszę o działania, a nie tylko o rozwiązanie!
Bardzo dziękuje!:*

3

Odpowiedzi

2009-12-18T14:27:25+01:00
2009-12-18T14:28:19+01:00
A) Odpowiedź -5
Ponieważ
-2 * -5 + 4 = 14

b) Odpowiedź 1
Ponieważ
12 * 1 - 10 = -6 * 1 + 8
2 = 2

c)Odpowiedź 0
Ponieważ
2 * 0 - 2 = 4 * 0 - 2
-2 = -2

d) Odpowiedź -1
Ponieważ
-2 * (-1) - 12 = -3 * (-1) - 13
-10 = -10
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T15:04:58+01:00
A ) -2z+4=14 -5 czy 5?
-2z+4=14
-2*-5+4=14
10+4=14
14=14 TAK

-2z+4=14
-2*5+4=14
-10+4=14
-6=14 nie

b)12x-10=-6x+8 -1czy 1?
12x-10=-6x+8
12*-1-10=-6*-1+8
-12-10=-6+8
-22=2 NIE

12x-10=-6x+8
12*1-10=-6*1+8
12-10=-6+8
2=2 TAK

c)2x-2=4x-2 -1czy 0?
2*-1-2=4*-1-2
-2-2=-4-2
-4=-6 NIE

2x-2=4x-2
2*0-2=4*0-2
0-2=0-2
-2=-2 TAK

d)-2z-12=-3z-13 0 czy -1?
-2*0-12=-3*0-13
0-12=0-13
-12=-13 NIE

-2z-12=-3z-13 0 czy -1?
-2*-1-12=-3*-1-13
2-12=-3-13
-10=-10 TAK


Napisałem z rozwązaniem żebys zrozumiał



2 1 2