Odpowiedzi

2009-12-18T14:29:47+01:00
2009-12-18T14:29:23+01:00
Odpowiedź:
Promień orbity geostacjonarnej jest równy 42164 km.
witam serdecznie czy moglabys mi pomodz mam wyliczyc promien orbity geostacjonarnej ziemii lecz nie wiem jak sie do tego zabrac wszystko juz pozapominalam ze szkoly gdyz nie uczylam sie 25lat bardzo prosze o pomoc
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T14:30:37+01:00
Orbita geostacjonarna to orbita okołoziemska, która zapewnia krążącemu po niej satelicie zachowanie stałej pozycji nad wybranym punktem równika Ziemi. Orbita geostacjonarna jest orbitą kołową zawartą w płaszczyźnie równika. Przebiega na wysokości 35 786 km nad równikiem (42 160 km od środka Ziemi). Prędkość ciała na orbicie geostacjonarnej wynosi około 3,08 km/s, a czas okrążenia przez niego Ziemi jest równy 23 godziny 56 minut i 4 sekundy, czyli dokładnie tyle, ile trwa doba gwiazdowa.
To ? ; o
1 1 1