Jaka liczbę wstawisz w miejsce znaku zapytania ? Mamy 3 koła,które są podzielone na 3 części.W pierwszym kole są liczby :32,48.26.W drugim kole są liczby:13,16,24.W trzecim kole są liczby:96,64 i brakująca liczba,czyli znak zapytania.Trzeba odnaleść zależność i ustalić brakującą liczbę.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-18T14:38:16+01:00
Zależność: w trzecim kole są liczby 4 razy większe niż w drugim kole
brakująca liczba to 52 bo 13*4=52
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-18T14:42:19+01:00
1 koło- 13,16,24
2 koło- 26,32,48
3 koło- 52,64,96

1 koło mnożymy razy 2 i jest drugie koło, 2 koło dzielimy razy 2 i jest 3 koło, czyli
13*2=26*2=52

prosze;)