W podanym tekście podkreśl jedną kreską czasowniki w stronie czynnej,a dwiema w stronie biernej oto przykład:

średniowieczni władcy często organizowali turnieje z okazji ważnych wydarzeń.Podczas turnieju rycerze prezentowali swoją zręczność i siłę. Zmagania uczestników były oglądane z zapartym tchem przez zgromadzonych gości. Najbadziej doświadczeni rycerze podejmowali wyzwanie do walki , by zdobyć większy szacunek i sławę. Nagroda była zwykle wręczana zwycięzcy przez najpiękniejszą damę. Zdarzyło się ,że nagrodę dla najlepszego rycerza fundował sam władca.
Plissss pomóżcie.!
i mam przekształcić tylko to zdanie na stronę bierną oto przykład:
Rycerz był często zapraszany na dwory książęce i królewskie.

2

Odpowiedzi

2009-12-18T15:16:57+01:00
Czynna:
organizowali
prezentowali
podejmowali
fundował

bierna:
były oglądane
była wręczana

nie wiem czy dobrze. ;/ ja bym tak napisała, ale to raczej jest źle. ;/

Na dwory książęce i królewskie często zapraszany był rycerz.

yyyy. nie wie.em. ;/ coś takiego chyba.

21 3 21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T16:49:44+01:00
Strona czynna:
-organizowali
-prezentowali
-podejmowali
-fundował




Strona bierna:
-były oglądane
-była wręczana

PS. Rycerz był często zapraszany na dwory książęce i królewskie. - to zdanie jest już w stronie biernej
41 4 41