Odpowiedzi

2009-12-18T15:14:46+01:00
W zasadzie grzyby to wielokomórkowe lub komórczakowe organizmy cudzożywne, niezdolne do aktywnego ruchu.Prymitywne grzyby wielokomórkowe wytwarzają zdolne do ruchu, jednokomórkowe, uwicione zarodniki pływkowe, mają też niekiedy bliskich, jednokomórkowych kuzynów. Ponadto do grzybów zaliczano dawniej także śluzowce będące zdolnymi do ruchu ameboidalnego komórczakami. :)
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-18T15:25:42+01:00
Grzyby- to grupa organizmów w randze królestwa obejmująca około 80 000 gatunków. Grzyby są cudzożywne, występują wśród nich pasożyty, saprofity i symbionty. Komórki grzybów posiadają chitynową ścianę komórkową, magazynującą tłuszcz i glikogen. Grzyby są organizmami lądowymi, rzadko wodnymi, wykazują różne formy organizacji, od jednokomórkowych do wielokomórkowych grzybni. Symbionty wchodzą w skład porostów. Odgrywają ogromną rolę zarówno w przyrodzie, jak i gospodarce człowieka. Saprofity zapewniają obieg materii w ekosystemie, stanowią pożywienie dla zwierząt i ludzi. Pasożyty wywołują choroby- grzybice. Wykorzystywane są w przemyśle spożywczym: piekarniczym, winiarskim, serowarskim i medycynie (produkcja antybiotyków, witamin i innych substancji).
17 3 17