1.Tadek wszedł do księgarni skuszony następującą wywieszką "Tylko dzisiaj wszystkie ceny obniżamy o 15%". Korzystając z oferty kupił następujące pozycje (ceny sprzed obniżki): "Potop" Henryka Sienkiewicza za 80 zł, "Winnetou" Karola Maya za 120 zł oraz "Pan Samochodzik i Templariusze" Zbigniewa Nienackiego za 20 złotych. Ile Tadek zapłacił za wszystkie książki?
Ponieważ ceny wszystkich książek są obniżone o tą samą kwotę (15%) więc policzymy sumaryczną kwotę jaką Tadek zapłaciłby bez obniżki i następnie obliczymy kwotę obniżki.

3

Odpowiedzi

2009-12-18T15:30:12+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T15:34:29+01:00
Ceny bez obniżki:
80 + 120 + 20 = 220 zł

ceny z obniżką:
100 % - 15 % = 85 % = 0,85
0,85* (20+80+120) = 0,85 * 220 = 187 zł

kwota obniżki:
220 zł - 187 zł = 33 zł
2009-12-18T15:39:28+01:00
80+120+20=220

15%z 220=15/100 * 200=30zł