W największym porcie morskim świata,w Rotterdamie(Holandia) przeładowuje się corocznie o około 114,9 mln ton towaru więcej niż w największym porcie Japonii-Kobe.W obydwu tych portach przeładowuje się łącznie 430,7 mln ton towaru.Ile milionow ton towarow przeladowuje sie w kazdym z tych portow?


prosze pomuzcie ********************

3

Odpowiedzi

2009-12-18T15:32:23+01:00
Razem-430.7
Rotterdam- x+114.9
Japonia-x-114.9


x=(430.7-114.9)/2=157.9
Rotterdam= 157.9+114.9=272.8
Japonia=157.9

spr. 272.8+157.9=430.7

Odp. Rotterdam 272.8 Japonia 157.9
2009-12-18T15:34:18+01:00
430,7mln-114,9mln=315,8mln
OdpW porcie morskim Rotterdamie(Holandia) przeładowywuje się 114,9 mln a porcie morskim Japonii-Kobe 315,8mln
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T19:30:32+01:00
X - ilość mln ton towaru przeładowywanego w Kobe
x+114,9 - ilość mln ton towaru przeładowywanego w Rotterdamie

Równanie:
x+x+114,9=430,7 (przenoscimy i redukujemy jednomiany)

2x=315,8 (dzielimy obustronnie przez 2)

x=157,9 <-Kobe 157,9+114,9=272,8 <- Rotterdam

Odp.: W Kobe przeładowywuje się 157,9 mln ton towaru, a w Rotterdamie przeładowywuje się 272,8 mln ton towaru.