Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T15:52:42+02:00
Przebywasz jakąś drogę z punktu A do punktu B (jak na obrazku).
Droga oznaczona jest czerwonym kolorem. Może to być załóżmy 150m. Jednak przemieszczenie jest to najkrótsza odległość jaka dzieli te dwa punkty (niebieska linia). Wartość przemieszczenia zawsze będzie mniejsza bądź równa drodze jaką przebyło ciało. W tym przypadku widać, że przemieszczenie jest krótsze od drogi;)

Pozdrawiam,
matteushq;)
2009-09-13T15:55:02+02:00
Przemieszczenie to jedno z podstawowych pojęć teorii sprężystości. Jest to zmiana położenia ciała (punktu ciała).

Aby możliwe było mówienie o przemieszczeniu, konieczne jest wyróżnienie pewnego stanu ciała (układu) zwanego stanem nieodkształconym. Jest to pewien dowolny, umowny stan, w którym znane są położenia wszystkich elementów ciała (punktów). Oznacza to, że znana jest funkcja:

\vec{R}_0: \Omega \rightarrow P,

gdzie: R – wektor położenia, Ω – zbiór wszystkich punktów ciała, P – zbiór wszystkich punktów przestrzeni, w której "zawieszone" jest ciało. W praktyce takim stanem najczęściej jest sytuacja, w której do ciała nie są przyłożone żadne siły.

Rozpatrując dowolny, inny stan ciała możliwe jest określenie położeń punktów ciała \vec{R}_1.

Przy takich założeniach, przemieszczeniem jest różnica:

\vec{u} = \vec{R}_1 - \vec{R}_0

Oznacza to, że przemieszczenie jest polem wektorowym, czyli przyporządkowaniem każdemu punktowi ciała wektora przemieszczenia u.
  • she
  • Początkujący
2009-09-13T16:04:41+02:00
Przemieszczanie-jest to zmiana położenia ciała.