Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T15:59:57+01:00
Obliczamy siłę grawitacji działającą na pudełko, zamieniamy pole styku na metry kwadratowe i dzielimy siłę przez to pole.

F=0,25kg *10m/s^2
F=2,5N

50cm^2=0,005m^2

Fp=2,5N/0,005m^2

Fp=500 Pa
2009-12-18T16:02:54+01:00
Zadanie jest banalnie proste:
Dane:
m = 0,25 kg
S = 50cm^2 = 0,005 m^2 \\musimy jednostki zamienic

P - cisinienie
P = F/S
F - siła ciężkości
S - pole powierzchni nacisku

F = m * g = 0,25 *10m/s^2 = 2,5 N \\Liczymy siłę ciężkości działającą na ciało

P = 2,5 N/0,005 m^2 = 500 Pa

Odp. Cisnienie wynosi 500 Pa
1 1 1
2009-12-18T16:04:58+01:00
Przede wszystkim musisz znać wzór na obliczanie ciśnienia.
p=F/S
czyli:
p - ciśnienie
F - siła działająca na daną powierzchnię
S - owa powierzchnia.

jednak, przy pomocy masy nie da się obliczyć ciśnienia. Musimy obliczyć ciężar.
wzór:
Q=m*g
czyli:

Q - ciężar
m - masa
g - przyspieszenie ziemskie

podstawiasz:
Q=0,25kg*10m/s2=2,5N
50cm2=0,005m2

a teraz obliczasz ciśnienie:
p=2,5N/0,005m2=500 N/m2=500 Pa

Odp. Ciśnienie wynosi 500 Pa.