Odpowiedzi

2009-12-18T18:26:09+01:00
29,78 km/s








jest to wszystko na wikipedi
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-18T20:58:43+01:00
Ale trzeba obliczyć ;]

Wiemy, że okres obrotu Ziemi wokół Słońca wynosi:
T=365,25dnia=31557600s
Odległość Ziemi od Słońca(promień orbity):
R~1j.a=150000000km
Więc możemy obliczyć długość orbity(zakładając, że nie jest elipsą,a okręgiem):
l=2*pi*R
l~2*3,14*150000000
l~942477796km

V=S/t=l/T [km/s]
V=942477796/31557600
V~29,87km/s
1 5 1