Hej, mam problem z zdaniem z pozoru prostym... ale jednak w ogóle nie mogą wyjść mi obliczenia:(
mam nadzieje że mi pomożecie.
2
W trapezie dłuższe ramię ma długośc 10 cm i stanowi 66 - %
3
długości dolnej podstwy. Górna podstawa jest o 7 cm krótsza od dolnej podstawy i o 2 cm dłuższa od drugiego ramienia. Oblicz obwód trapezu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T16:48:23+01:00
10 -> 66%
x -> 100% x= dolna podstawa

10*100:66= 500/33= 15 5/33
x= 15 5/33
y= gorna podstawa
y = 15 5/33 -7 = 8 5/33
a = drugie ramie
a = 8 5/33 - 2 = 6 5/33

OBW. = 10+6 5/33+8 5/33+ 15 5/33 =39 15/33
Odp. Obwód wynosi 39 15/33 cm

(sorki ale znaki mi sie nie chca otworzyc :/)
(Wynik wyszedł 39cm i 15/33 cm)
1 5 1
2009-12-18T17:00:40+01:00
X- dlugosc dolnej podstawy
10- dluzsze ramie
66%* x-dluzsze ramie
x-7-dlugosc gornej podstawy
y- krotsze ramie
y+2-dlugosc gornej podstawy

66/100*x=10
x-7=y+2

66x=1000
x=15 5/33
15 5/33 -7=y+2
6 5/33=y

Obw=15 5/33+10+ 15 5/33-7+6 5/33= 39 15/33