Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-18T17:00:04+01:00
1.czas obrotu Księżyca do czasu obrotu Ziemi ma wartość:

T ksieżyca / T Ziemi = 2360591.51/86201= 27.38476463

2.z powyższej zależności możemy policzyć prędkość przestrzeni wokół Ziemi która będzie wynosić

464.9022116^2 / 27.38476463 = 7892.501736 m/s

Zależy ona od stosunku prędkości przestrzeni wokół masy, do prędkości obrotowej tej masy.
Ściślej ujmując, to prędkość przestrzeni nad powierzchnią masy, do prędkości powierzchni tej masy.

zmieniajac jednostki mamy około

ν = 7.91 km/s
  • Użytkownik Zadane
2009-12-18T18:29:16+01:00
Szybkość wynosi ok. 29,78 km/s
:)