Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T17:31:11+01:00
1 mol cząsteczek metanu - 6,02*10^23 cząsteczek metanu
0,2 mola cząsteczek metanu - x

x= 1,20*10^23 cząsteczek metanu.

Cząsteczka metanu ma wzór: CH4, stąd na 1 cząsteczkę przypada 5 atomów (1 węgla i 4 wodoru)

1 cząsteczka metanu - 5 atomów
1,20 *10^23 cząsteczek - x

x= 6*10^23 atomów.
2009-12-18T17:36:11+01:00
1 cząsteczka metanu = 1 atom C i 4 H
1 mol substancji = 6,02 * 10 do potęgi 23
1 cząsteczka metanu = łąćznie 5 atomów
1 mol metanu = 5 * 6,02 * 10 do potęgi 23 = 30,1 * 10 do potęgi 23
0,2 mola metanu = 0,2 * 30,1* 10 do potęgi 23 = 6,02 * 10 do potęgi 23