Odpowiedzi

2009-12-18T17:38:04+01:00
- zakaz porozumiewania się w języku polskim na terenie w szkole
- zakaz czytania polskich lektur
- rewizje na stancjach
- na lekcjach j.polskiego wykonywano prymitywne ćwiczenia gramatyczne
- lekcje j.polskiego były nie obowiązkowe i odbywały się w godzinach niedogodnych dla uczniów
- kontrolowanie poczynań uczniów
- nauczanie fałszywej historii polski, wytykanie tylko wad polaków
- stosowanie metody pamięciowej, zabijającej samodzielne myślenie uczniów
- promowanie uczniów, którzy poddali się rusyfikacji
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-18T18:40:45+01:00
Nie wiem czy oto chodzi, ale napisze xD...;d

ZABRANIANO:
-mowić po polsku w szkole, nawet w czasie przerw,
-zakaz posiadania ksiazek w j.polskim,
-czytac narodowej polskiej literatury,
-buntowac sie,
organizowac powstania narodowe,
-zakazywano im mowic o historii polski i wszystko co z nia zwiazane bylo,
-chodzic do teatru na polskie sztuki,
-spiewac po polsku itp.
POZWALANO:
-mowic wylacznie(koniecznosc) po rosyjsku,
-obowiaze4k uczenia sie w jezyku urzedowym,
-spiewac piesni po rosyjsku,
-uczyc sie(wpajali im regulki w j.rosyjskim),
-donosic( naklanianie uczniow do donosicielstwa),
-zalozyc kolka w celu studiowania literatury rosyjskiej,
-oczerniac polske(na podstawie ksiazek dostarczonych prze inspektora oczerniali polske),
-sluchac przerozne skandale oczerniajace polakow,
-i wszystko inne co bylo zwiazane z rosyjskim,

Życie w tej szkole bylo dla nich trudne, gdyz musieli poddac/poddawac sie rusyfikacji(rosyjskim nauczycielom).
W celu osiagniecia takiego wychowania stosowali oni rozne metody:
-dyscypline,
-kary cielesne za mowienie po polsku,
-nagany,
-podsluchiwanie na stancjach,
-nadzorowanie uczniow,
-śledzenie uczniow w ich stancjach,
-kozy,
-chlosty,
-rewizje,
-nastawiania jednych przeciwko drugim, itp.

Życie polskiej mlodziezy w 70-80 latach XIXw. bylo bardzo trudne w wyniku rozbiorow Polski. Spoleczenstwo polskie bylo poddawane scisle zaplanowna kontrolowana operacja na narodze.
Edukacja jaka byla prowadzona w Klerykowskiej szkole sprawiala dzieciom ogromne klopoty, problemy, gdyz bylo to ciezarem zanadto wielkim na ich sily. Poczatkowa nauka uczniow w szkole budzila strach i presje, przez stosowane metody.

PS. mam nadzieje, ze sie przydaa xD wiecej nie pamietam ;p troszke mi to zajelo czsau xdd;p