Przeczytaj fragment artykułu. Ile egzemplarzy płyty XYZ sprzedano w marcu, a ile w kwietniu ?

TO JEST TEN FRAGMENT

Ostatnio na rynku muzycznym pojawiła się nowa grupa rockowa Hippo.Kariera zespołu rozwija się w oszałamiającym tempie.
W lutym ukazała się debiutancka płyta grupy-zatytułowana XYZ - i już w pierwszym miesiącu sprzedano 50 000 jej egzemplarzy.W marcu liczba sprzedanych płyt wzrosła o 1/5,a w kwietniu, w porównaniu z marcem,była wyższa o 1/10.

3

Odpowiedzi

2009-12-18T17:44:13+01:00
W lutym sprzedano 50000 płyt. Trzeba obliczyć ile to jest 1/5 z 50000 i dodać do 50000. 1/5*50000=10000.
Marzec 50000+10000=60000
kwiecień 1/10*60000=6000
60000+6000=66000
Odp. W marcu sprzedano 60000 płyt, a w kwietniu 66000 płyt.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T17:44:52+01:00
Dane :
luty - 50000
marzec - o 1/5 więcej
kwiecień - o 1/10 więcej

Rozwiązanie:
50000 + 50 000 x 1/5 = 50 000 + 10 000 = 60 000
60 000 + 60 000 x 1/10 = 60 000 + 6 000 = 66 000

Odpowiedź: W marcu sprzedano 60 000 egzemplarzy płyt, a w kwietniu 66 000.
1 5 1
2009-12-18T17:46:00+01:00
Marzec: 50000 + (1/5 * 50 000) = 50 000 + 10 000 = 60 000
kwiecień: 60000 + (1/10*60000) = 60000 + 6000 = 66 000