Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-18T17:55:00+01:00

Jak widać w średniowieczu ukształtowały się trzy wzorce osobowe: świętego ascety, rycerza chrześcijańskiego oraz doskonałego władcy. Według twórców średniowiecza tym bohaterom nie da się nic zarzucić. Jednak po przeniesieniu ich cech do czasów współczesnych duma Rolanda mogłaby się stać przyczyną klęski narodu, także ideał władcy, który posiada cechy rycerza chrześcijańskiego mógłby doprowadzić do klęski, ponieważ władcy epoki średniowiecza zbyt często wysyłali swoje wojska do walki, przez co ginęło wielu niewinnych ludzi.

A więc sądzę że gdybyśmy zaczęli wskazywać współcześnie przykład ascety to byłaby to porażka ;(
W zachowaniu ludzi współczesnych można dostrzec choćby niewielkie przejawy ascezy.

;D
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T18:00:46+01:00
Przykładem współczesnego ascety był na przykład papież Jan Paweł II. Jest grono ludzi,którzy są mniej znani i także zostali ascetami.
2 4 2