Mam zadanie z geografii opisać 7 ciał niebieskich : planeta, gwiazda, satelita, meteor, meteoryt, planetoida, kometa. Informacje mogą być z neta, ale nie tylko z jednej strony, ma być zmieszna np. ściąga i wikipedia albo jakieś inne fajne stronki. Tylko, żeby to nie było meegaa dużoo, bo mam to napisać do zeszytu. ;p

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-18T18:27:40+01:00
Planeta-są to ciała niebieskie które nie świecą własnym światłem, tylko odbijają jak lustro światło słoneczne. Są znacznie mniejsze i chłodniejsze od gwiazd.
Gwiazda- to gazowa kula o bardzo wysokiej temperaturze, dzięki reakcjom jądrowym zachodzącym w jej wnętrzu, gwiazda świeci.
Satelita- to ciało niebieskie o małej masie, obiegające ciało niebieskie o większej masie
Meteor-są to powstałe w wyniku kolizji planetoid, okruchy, wpadające w atmosferę ziemską
Meteoryty- są to meteory które spadły na powierzchnię Ziemi.
Planetoida-niewielka ciała niebieskie które obiegają słońce. Średnice większości z nich wynoszą kilka albo kilkanaście kilometrów.
Kometa-małe ciało niebieskie, zbudowane ze skał i lodu. Gdy zbliża się do słońca, pojawia się za nią charakterystyczny warkocz.
3 5 3
2009-12-18T18:26:53+01:00
Planeta- jest to ciało niebieskie świecące światłem odbitym
gwiazda- to ciało niebieskie zbudowane z gazów, świecące własnym światłem
satelita- ciało o względnie małej masie, obiegające ciało o wielkiej masie
meteor- okruchy planetoid
meteoryt- meteory, które spadły na powierzchnię ziemi
planetoida- to niewielkie ciało niebieskie obiegające słońce
kometa- jest to ciało niebieskie, zbudowane ze skał i lodu.
1 1 1
2009-12-18T18:31:01+01:00
Planeta - jest to ciało niebieskie świecące światłem odbitym.

Gwiazda- to ciało niebieski zbudowane z gazów, świecące własnym światłem. Ma kształt kuli. Wielkie skupiska gwiazd nazywamy galaktykami.

Satelita, ciało o małej względnej masie obiegające masywne ciało centralne. Istnieją satelity naturalne (księżyce planet) i satelity sztuczne (pojazdy kosmiczne).

Meteor - pył lub przeważnie niewielka bryła z przestrzeni kosmicznej, krążąca wokół Słońca po eliptycznej orbicie, która wpada w atmosferę Ziemi, a wskutek tarcia oraz rozgrzania jest widoczna jako spadający obiekt świecący;meteory

Meteory pozostałość meteoru która nie uległa spaleniu podczas przejścia przez atmosferę i spadła na powierzchnię Ziemi.

Planetoidy - to niewielki ciała niebieskie obiegające Słońce.

Kometa - jest to niewielkie ciało niebieski, zbudowane ze skał i lodu. Gdy zbliża się do Słońca, pojawia się za nią charakterystyczny warkocz.