W sklepie było 48,8 kg jabłek. Rano sprzedano jedną/piatą tej ilości, a po południu 0,75 reszty.Ile kilogramów jabłek pozostało do sprzedaży nastepnego dnia?

3
Pewnego jesiennego dnia temperatura wynosiła 12°C. W nocy temperatura spadła do -4°C. Oblicz różnice temperatur między dniem i nocą.

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T18:43:48+01:00
Rano sprzedano : 0,2 x 48,8 =9,76

pozostalo: 48,8 - 9,76 =39,04

potem sprzedano: 0,75 x 39.04 = 29,28

do sprzedazy na drugi dzien pozostalo: 39,04-29,28=9,76

odp: na drugi dzien do sprzedania zostalo 9,76kg jablek
10 3 10
  • raV
  • Początkujący
2009-12-18T18:45:23+01:00
48,8kg*0,2=9,76kg
48,8kg-9,76kg=39,04kg
39,04kg*0,75=29,28kg
Nastepnego dnia do sprzedazy zostalo 29,28kg jablek.
1 1 1
2009-12-18T18:50:50+01:00
W sklepie było 48,8 kg jabłek. Rano sprzedano jedną/piatą tej ilości, a po południu 0,75 reszty.Ile kilogramów jabłek pozostało do sprzedaży nastepnego dnia?
48,8kg * 1/5 - ilość sprzedana rano

48,8*1/5 = 48,8 * 0,2 = 9,76

48,8kg - 9,76kg - ilość jaka została na popołudnie (reszta)
48,8 - 9,76 = 39,04

39,04kg * 0,75 - ilość sprzedana po południu
39,04 * 0,75 = 29,28

39,04kg - 29,28kg - ilość jabłek pozostała na następny dzień
39,04 - 29,28 = 9,76

Odp. Na nast. dzień zostało 9,76kg jabłek.
13 4 13